Första shoppingdagen i Cork

Idag satte jag klockan tidigt trots att det är lördag för att åka in till Cork och shoppa. Jag spenderade nog två timmar inne på Penneys (Primark i UK) och det kändes som att jag handlade massor, men väl framme i kassan betalade jag bara €26 så det var minst sagt överkomligt! Jag köpte en tröja, en väska, strumpor, doftljus och lite annat smått och gott. Jag hittade också en Laura Ashley-butik, de har jättefina inredningsdetaljer och dessutom var det rea! Jag hittade ganska mycket fint, men även om det var rea var det fortfarande dyrt så jag köpte ingenting... Jag vet i alla fall vart jag ska gå ifall jag vinner på lotto! Jag strosade också runt och letade efter en frisörsalong för att köpa schampo och balsam, hittade efter många om och men en salong. Köpte min favoritserie Kérastase Bain de force mycket billigare än i Sverige, härligt! Det mesta är faktiskt billigare här på Irland, det gillar jag.

Köpte lite blommor idag för att göra mitt rum lite extra hemtrevligt, det återstår att se om krukväxten överlever!


Jag har också hängt upp lite bilder på mitt rum, superenkelt med hjälp av ett långt snöre och tvättklämmor! Väldigt praktiskt när man inte kan/får/vill spika eller skruva i väggarna. På mitt rum fanns redan lite spikar i väggen så det var bara att hänga upp!


Och som avslutning, gårdagens hagelstorm!! Ser ni hur haglet studsar?

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Kan tänka att de inte hade Måbackapelagoner som ju e din favorit,men fint och mysigt blir det med lite blommor!

2012-04-21 @ 22:55:36
Postat av: Jill

Primaaark <3

2012-04-22 @ 12:14:39
Postat av: Pauline

Äntligen en uppdatering ;) Låter som om du hade en mysig dag i Cork :) alltid kul att hitta saker som är billiga ;)

2012-04-22 @ 20:59:33


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu