"Ladies and gentlemen, welcome to Dublin..."

Och DÄR kom den första lyckotåren! Flyget landade fem minuter efter utsatt tid, hur de lyckades ta igen 40 minuters försening förstår jag inte. Varför kör inte planen alltid så fort ifall det nu går? Jaja, strunt i det!
Jag överlevde flygresan och är framme hos familjen nu, de hämtade mig på Dublin airport vid tolvtiden, efter att jag hade lyckats hitta min väska och hitta rätt väg! Sedan åkte vi till en restaurang och åt lunch, innan två timmars bilresa väntade. Jag fick se en hel del av det irländska landskapet och det är verkligen superfint, faktiskt finare än det ser ut på bilder. Vägarna däremot, haha. De stora vägarna är jättefina och inga problem alls, men landsvägarna... Jisses! När vi nästan var framme körde vi på en liten liten väg som var så smal att två bilar precis kunde mötas, stora gropar och ojämnheter i asfalten och svängar med dold sikt osv. Gissa vad hastighetsbegränsningen var? 100 km/h!! Helt sinnessjukt haha... Det går såklart inte att köra så fort, men ändå! Jag hade satt 50, absolut max!

Den lilla byn som jag numera bor i ser ut att komma ifrån en sagobok, massa färgglada små hus i långa rader som snirklar sig längs med vägen. Imorgon får jag förhoppningsvis se mer! Familjen är jättegullig och jag känner mig verkligen välkomnad här, riktigt skönt. Efter att barnen somnade ikväll satt jag och mina värdföräldrar och pratade i nästan tre timmar, de berättade lite om sina familjer och lite annat som kan vara bra att veta. På Irland har man skorna på sig inomhus, det kommer jag aldrig att vänja mig vid!

Nu ska jag sova, imorgon tänkte jag lägga ut lite bilder ifrån flygresan. God natt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

E såååå stolt över dig framför allt kring flygresan just nu, eftersom jag vet hur jobbig du tycker den är!!

Låter som om de är en mysig liten by och en härlig familj!

Må så gott Kramar skickas!

2012-04-14 @ 09:19:54
Postat av: Jill

Det låter riktigt braaaaa!

2012-04-14 @ 12:10:39
Postat av: Karin

Hääärligt och moooodiigt! :D ..Du har ju talang för att skriva också! :)

2012-04-14 @ 15:25:00


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu