Valborg och helgens bildregn

Idag är det Valborgsmässoafton (som ni säkert redan vet!) och det kom jag på i eftermiddags. Det firas inte här på Irland så jag ordnade min egen lilla majbrasa med hjälp av ett doftljus. Funkar ju det med!


I fredags var jag som sagt på bio, tillsammans med två andra au pairer som bor här i byn. Vi såg en film som hette Albert Nobbs, helt ok! Tror inte jag kommer se den igen, men funkade finfint som lite fredagsunderhållning.

I lördags hade jag en lugn dag, var på en liten marknad här i byn där de sålde ekologisk frukt, hembakade bröd, stickade och virkade saker och så vidare. En söt liten marknad helt enkelt! Varannan lördag kan man besöka den. På kvällen gjorde jag inget speciellt, slappade bara!

I söndags åkte jag och två andra au pairer på en dagstur till området runt Dungarvan i county Waterford. Vi körde en runda som hette Comeragh drive och fick se en massa fin natur, ett vattenfall (som påminde mer om en bäck enligt mig), ett antal får och några kossor! Vi åkte hemifrån klockan tio och var inte tillbaka förrän klockan sex, så det blev många timmar i bilen! Här kommer ett litet bildregn...

 

 

Magic road, en del av Comeragh drive. I den här backen ska man stanna bilen och stänga av motorn, sedan backar bilen av sig själv uppför backen. Jag läste om detta innan vi körde iväg, och trodde inte en sekund på att det var sant. Men jodå, vi stannade bilen (i nedförsbacke), stängde av motorn och vips så åkte vi baklänges uppför backen igen. Väldigt skumt, men kul!

 

Mahon falls, vi hade såklart tänkt gå ända fram med det blåste så fruktansvärt mycket att vi fick vända. Detta vattenfallet ligger ganska högt upp på ett berg, och det blåste så mycket att det knappt gick att andas. Mina hårklämmor flög av!

 

 

 

Väghinder, haha...

 

Och här kommer två bilder som jag tog tidigare, men inte kunde lägga in i datorn förrän nu. Tog bilderna med min mobil och sladden ville inte fungera. Idag har jag varit och köpt en ny! Jag gillar att nästan allt är så billigt här, köpte en morgonrock för €12, två tröjor för €18 tillsammans, och en minneskortläsare för €13!

 

Mallow, det närmsta lite större samhället. Ungefär i storlek med Ystad, det mesta man behöver finns här. Bio, shopping, restauranger, simhall, polisstation...

 

En av pubarna vi var på i torsdags, trångt och mysigt haha...


Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Så fina bilder du har tagit förstår att du njuter av så vacker natur . Hur klarar du bilkörningen? Ha det bra kram Mormor

2012-04-30 @ 22:32:22
Postat av: Karin

Jag förstår verkligen inte hur den backen kan gölra sådär.. Johanna! Jag tycker du ska lyssna på Breakaway med Kelly Clarksson. För att den är så glad och kanske att du känner igen dig! :)

2012-05-02 @ 10:00:36


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu