Dramatisk dag...

Fredag igen! Veckorna flyger... Idag skulle det komma en biblioteksbuss till hålan, så vi bestämde att vi skulle gå dit lite över tio. Ingen buss dök upp, så vi knackade på hos kusinerna som också skulle gå dit en runda och väntade där inne i över en timme. Fortfarande ingen buss. Vandrade hemåt igen vid halv tolv, åt lunch och därefter skulle vi åka till badhuset med Nicole och hennes tre barn. Kvart över ett skulle vi ses hemma hos Nicole, så tio över var vi klara att åka. Då hittar jag inte mina nycklar! Var helt säker på att jag hade lagt dem ovanpå min väska på en av köksstolarna, efter det kunde jag inte minnas att jag hade flyttat på dem. Jag letade i min väska, i jackfickorna, på golvet i köket osv. Frågade barnen om de hade flyttat på eller sett mina nycklar, men det hade de inte. Smsade Nicole och sa att vi skulle bli sena, och började bli lite desperat och letade efter nycklarna i frysen, i diskmaskinen, i ugnen, i barnens jackor, i barnens skolväskor, vände upp och ner på mitt rum, kollade i tvättkorgen, i köksskåpen, barnens rum, badrummet, duschen, ja överallt! Jag förstod verkligen inte var de hade blivit av, ringde Nicole och sa att de kunde åka utan oss men hon visste inte vägen, så de kom hem till oss och hjälpte till att leta. I över två timmar höll vi på utan att hitta några nycklar! Hade nästan gett upp, sedan hittade jag dom äntligen! Var någonstans? På ett trappsteg, dolda av en jackärm som hängde ner!!!
 
 
Sååå skönt att veta var nycklarna är nu!! Antar att det hade gått att fixa nya, men så himla onödigt!
 
Imorgon är det lördag, tjoho! Jag ska upp hyfsat tidigt för att ta tåget till Dublin, där ska jag gå på öppet hus på Griffith College, ska bli jättespännande! Även om jag på ett sätt hoppas att det inte kommer vara speciellt lockande...  €6 000 per år i undervisningsavgift, enorma csn-lån... Jaja, vi får se!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu