Griffith college

Igår var jag alltså i Dublin för att gå på öppet hus på Griffith college. Där finns en utbildning till inredningsarkitekt som jag är lite (väldigt) sugen på, hade det inte varit för att utbildningen är svindyr och ligger liiite för långt hemifrån (något år hade jag nog fixat, men fem..?) så hade jag inte ens tvekat. Jag fick träffa en av lärarna på inredningslinjen och han visade exempel på projekt som tidigare elever hade gjort, berättade hur allt fungerade och hur schemat såg ut osv. Det verkade så himla roligt! Han berättade också att de har ganska många internationella studenter på inredningslinjen, förra året hade de studenter från bland annat Kina, Norge, Filippinerna och USA. Jag gick också en runda runt på skolans område och där var så fint! Att det var sol och sommarvärme gjorde ju inte saken sämre heller, hihi. Man fick också titta på studentlägenheterna som är ganska nybyggda och såg helt ok ut. Inget fantastiskt, men hyfsat. Rent och fräscht i alla fall.
Jag har en hel del att fundera på så nu ska jag ta en lång promenad, i regnet... Sommarvärmen från igår är som bortblåst!
 
Strålande sol i Dublin!
 
 
Griffith college
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu