Kilkenny

Slutet på veckan flöt på utan några större bekymmer, i torsdags hade barnen simlektion och på eftermiddagen hade vi vår au pair frukost här, och jag träffade den nya au pairen i Lenas gamla familj, Nicole. Vi hade väldigt trevligt och barnen hade också kul. I fredags var det tänkt att vi skulle åka till stranden med kusinerna, men två av dem blev sjuka så vi fick ställa in de planerna. Det tar nästan två timmar att köra till stranden och jag var inte så sugen på att köra dit ensam med mina barn, så Nicole och jag åkte med våra barn till Doneraile park istället. Strålade sol och 25 grader varmt!! Helt otroligt härligt var det!
 
Idag är det lördag och jag, Carolin och Nicole har varit iväg på en tur till Kilkenny. Kilkenny ligger ungefär två timmar härifrån, och vi körde vid tiotiden imorse och kom hem vid sju. Vi såg Kilkenny castle, massa kyrkor, åkte ett litet turisttåg runt stan, åt glass och var på ett par konstutställningar. Jag tycker vi är väldigt kulturella faktiskt!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Kulturella, ja du det vill jag lova !!!

2012-08-12 @ 08:59:37


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu