Killavullen festival - söndag

Sista dagen av festivalen är över! Idag var det en stor picknick på fotbollsplanen med massa aktiviteter och roliga saker att hitta på. Jag och Carolin tävlade, två par gummistövlar var fastsatta på plankor så man skulle gå i takt liksom. 20 sekunder tog det oss att gå runt banan och vi var i ledningen ett tag, fast sedan var det några som klarade det på nio sekunder... Attans! Vi var på planen en bra stund men sedan började det såklart regna. Vad skulle vi då hitta på?! Inte så mysigt med picknick på en fotbollsplan i ösregn... Jag och Carolin bestämde oss för att köra till Mallow och hyra film istället, ett bra beslut! Så det blev en eftermiddag i soffan under varsin filt istället. Vi hyrde bland annat Män som hatar kvinnor, den fanns med engelsk text! Blev lite förvånad att de hade den i Mallow faktiskt, den är väl mer känd än vad jag tror haha. Jag var hemma igen vid sju och ikväll har jag inte gjort ett dugg. Planerat tåg och buss inför imorgon när jag ska till Cork för att shoppa, träffa en spanjor som vill lära sig svenska (genom en internationell klubb på Facebook) och sedan ha en lektion i engelska på kvällen. Fullspäckad dag med andra ord!
 
Finalen i dragkamp!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu