Shopping

Au pair träffen i Mallow igår var helt okej, vi var runt tio stycken skulle jag tro. Puben var riktigt mysig, en typisk irländsk pub med lite livemusik dessutom. Tyvärr inte irländsk musik, och alldeles för hög. Börjar jag bli gammal eller är det galet irriterande med hög musik på pubar?! Det går ju inte att prata med varandra... Vi har i alla fall tänkt åka dit igen, alltid kul att träffa andra au pairer. Det är lite roligt, alla frågar varandra ungefär samma saker, hur många barn man har och hur gamla de är, vilket land man kommer ifrån, hur mycket hushållssysslor man gör, om man har tillgång till bil, hur länge man har varit här och hur länge man ska stanna!
 
Idag har jag varit ledig och är ledig igen imorgon eftersom Katie har tagit ledigt från sitt jobb. Katie har varit på bio idag med barnen, de såg Diary of the wimpy kid. Väldigt rolig enligt barnen! Jag åkte med till Mallow och gick och shoppade medan de var på bio, var inte superintresserad av att se den filmen haha... Jag hade tänkt köpa lite nya kläder men hittade ingenting!! Det är verkligen inte roligt att leta efter kläder i Mallow, hittar i stort sett aldrig någonting jag gillar... Jag får ta bussen till Cork någon dag, där finns lite roligare affärer. Men jag köpte en hel del annat idag, bland annat en lite större väska som jag kan ha när vi åker iväg över en helg eller så. Jag har två lite mindre väskor sedan innan och det är så bökigt att packa två väskor varje gång. Hittade en stor svart bag på Dunnes för €12, perfekt! En stor låda att skicka hem lite saker i hittade jag också, och bubbelplast. Och i en polsk mataffär hittade jag äntligen kefir!! Saknar ju min filmjölk så himla mycket, och filmjölk går inte att få tag på över huvud taget här och jag läste att kefir ska vara väldigt likt i smak och konsistens. Jag har letat ända sedan jag kom hit för över fyra månader sedan och nu så! 99 cent för en liter, billigt dessutom hihi.
 
Frukosten räddad!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Äntligen hittade du din FILMJÖLK!

2012-08-24 @ 22:40:20


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu