Packning - check!

Tro det eller ej, mina väskor är packade och det gick helt smärtfritt att stänga blixtlåsen!! Inte övervikt heller, den stora väskan väger 17 kg och den lilla 6 kg, och jag får ha 30 sammanlagt. Lyckat tycker jag! Men jag har ju skickat hem två ganska stora paket och en hel väska innan, så jag har nog ändå samlat på mig en hel del... Men men, nu är det packat i alla fall!
 
Det känns så konstigt att detta är sista kvällen här i huset, jag har nog inte riktigt förstått det än. Även om jag har packat och mitt rum är tomt så känns det ändå inte som att jag ska åka hem imorgon. Eller ja, på lördag. Men jag längtar jättemycket, det ska bli så skönt att sova i min alldeles egen säng!! Framför allt ska det bli skönt att komma hem och veta att jag ska stanna och inte åka iväg igen. Hem ljuva hem!
 
Jag är däremot lite nervös över hur min fiol ska klara flygresan... Ska mot bättre vetande checka in den som bagage, även om det tydligen är ganska stor risk att den kommer bli skadad. Den är för stor att ha som handbagage så om jag vill ha den i kabinen måste jag köpa ett säte till den, alltså en egen biljett. Det hade jag faktiskt tänkt göra tills jag upptäckte att priset är uppe i över 3000 kr... Känns inte värt det med tanke på att fiolen inte ens är värd så mycket. Jag får hålla tummarna för att den klarar sig helt enkelt!
 
Näsdukar under strängarna för att lätta på trycket lite...
 
Vet inte riktigt vad detta ska göra för nytta men läste att det var bra att lägga näsdukar ovanpå fiolen också...
 
Idag har jag fixat klart de sista julklapparna och packat in alltihop, jag gjorde lite julgodis som jag ska ge till familjens släktingar, har ju träffat dem ganska mycket så jag vill ge något innan jag åker hem. Gjorde små presentpåsar och stoppade lite julgodis i varje påse, enkelt men funkar alltid! Till Paul och Katie har jag köpt tre stora julgranskulor med bilder på barnen i, lägger inte ut någon bild eftersom barnen kommer med då, men de finns att se här. De blev riktigt fina faktiskt, var lite orolig att de skulle se plastiga ut men det gjorde de inte som tur var.
 
Róisíns häst som hon ska få imorgon innan jag åker hem, gissa om hon har letat efter den... Den har legat ovanpå min garderob i typ en månad och hon har nog letat överallt förutom just där hihi.
 
Niall önskade sig Mariosvampar eller vad de heter på svenska, och en liten bomb. Äkta Nintendofantast!
 
Imorgon har barnen halv dag i skolan, de slutar klockan tolv. Jag har lovat pannkakor till lunch och sedan ska vi se Polarexpressen för att få lite julstämning. Róisín har ett födelsedagskalas att gå på och på kvällen äter vi middag och sedan tar jag tåget från Mallow klockan nio. Är framme i Dublin halv tolv, sedan blir det buss till flygplatsen och där sover jag över på ett av hotellen. Flyget går 7:20 lördag morgon så det blir inte många timmars sömn, kanske inte någon sömn alls om jag lyckas hålla mig vaken. Hade varit rätt gött att kunna sova på flyget faktiskt och få tiden att gå snabbt där uppe. Vi får se! Nu ska jag sova i alla fall, sista natten här i huset... Ahhh läskigt!!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Mysigt att få hem dig :)

2012-12-21 @ 21:06:46


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu