Granola bars

Här kommer ett recept på granola bars, jag tror att granola är samma sak som müsli! Jag gjorde dessa idag och barnen tyckte det var jättegott! Perfekt för oss att packa ner i badväskan och knapra på i bilen på vägen hem, håller humöret uppe tills lunchen är klar!
  • 6 dl havregryn
  • 3 dl farinsocker
  • 3 dl grahamsmjöl (jag använde vanligt vetemjöl)
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk kanel
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk vaniljextrakt (eller vaniljsocker)
  • 1,5 dl honung
  • Nötter, mandel, torkad frukt, frön, chokladbitar osv.
Jag blandade i hackade hasselnötter, hackade mandlar, pumpakärnor, torkade aprikoser (i väldigt små bitar så att de inte skulle synas!) och små små chokladbitar. Man blandar ihop allt i en skål och fördelar sedan på en långpanna med bakplåtspapper. In i ugnen ca 150 grader tills müslin har stelnat och är lite gyllenbrun, ungefär 15 min tog det. Låt svalna och dela sedan i lagom stora bitar, klart! Receptet kommer från Super Healthy kids, där det finns massor av roliga recept! Jag kommer definitivt att testa fler recept där, kanske rosa gröt till frukost?
 

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Dom här såg godare ut,får du gärna göra här hemma också!

2012-07-27 @ 08:39:30


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu