IKEA

 
Igår ringde väckarklockan redan klockan nio, och en timme senare satt jag i Carolins bil på väg till Dublin och IKEA! Som jag hade längtat haha... Vi var framme vid halv ett och började med att äta lunch, köttbullar! De hade ingen lingonsylt!! Snacka om att jag blev förvånad, IKEA är ju ett ställe där man borde kunna vara säker på att få lingonsylt men nejdå! Fick äta köttbullarna med bara potatismos och sås... Lite tomt var det allt!
 
 
Efter lunchen gick vi hela rundan genom varuhuset och det var ganska litet, i alla fall jämfört med Malmö. Men Malmö är ju det tredje största IKEA-varuhuset i världen så det är kanske lite dumt att jämföra haha. Vi testade soffor, sängar och snurrstolar, och plockade åt oss allt vi skulle köpa. Jag hade en ganska lång lista, och hittade det mesta också. Jag köpte två små krukor med blommor, en tavelram med bilder till, tidsskriftsamlare, förvaringsboxar, väckarklocka och en stor lanter med ett blockljus. Vi var såklart en runda i matavdelningen också och jag köpte fläderblomssaft, Marabou-choklad, nypondryck, tunnbröd och Kalles kaviar! Dagens frukost blev tunnbröd med kokt ägg och kaviar, mmmm...
När vi kom ut från IKEA var det så himla fint väder och riktigt varmt, så istället för att leta upp ett shoppingcenter så irrade vi oss fram till Phoenix park i utkanten av Dublin där vi satt och stekte i solen ett par timmar. Där var väldigt mycket folk som var lite skumt klädda, så vi gissade på att det var någon festival i parken, men sedan fick vi reda på att det var konsert med Swedish house mafia haha! Vi körde hemåt vid sextiden, stannade och åt middag på en liten restaurang i Kildare, och var hemma vid tio på kvällen. En väldigt lyckad tripp!
 

Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Vilken lycka att få komma till ikea
Krammar Mormor o Morfar

2012-07-09 @ 21:38:35
Postat av: Emmie Sjölander Holmgren

IKEA, de va inte så att du inhandlade lite nya hyllor eller något sånt?
Kram från Emmie i Ystad

2012-07-12 @ 12:19:31


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu