Biblioteket

Då var det fredag igen! Herregud vad veckorna går fort, och jag glömmer nästan bort att blogga ju! Veckan har varit en väldigt vanlig vecka här på ön, förutom onsdagen såklart som var Sveriges nationaldag! Det firades genom att jag bakade en jordgubbstårta och vi bjöd över barnens kusiner på middag. De frågade hur vi firar nationaldagen i Sverige och det var ju en himla bra fråga... Jag sa att vi inte direkt firar, men att det är en helgdag och att flaggan är hissad. Det var det enda jag kom på!!


Idag har jag varit i Mallow med barnen, ett besök på biblioteket stod på schemat. Jag skaffade ett lånekort och lånade ett par böcker. Man får betala €2,50 per år för att vara "medlem" på biblioteket och man får bara låna sex böcker i taget, barn får låna fyra. Lite tråkigt tyckte jag... Barnen tyckte det var kul i alla fall och de var fascinerade över att man kunde ta med sig vilka böcker man ville helt gratis. Eller ja, nästan helt gratis. Det blir nog fler besök på biblioteket!



Böckerna jag lånade idag. Camilla Läckberg på engelska haha... Blev lite överraskad när jag såg den! Och på en hylla med boktips fanns en bok om Leif GW Persson?!

Jag tänkte också visa mitt nya halsband som jag köpte på Powerscourt gardens i helgen, ett litet litet halsband i silver med en så kallad keltisk triquetra, den symboliserar treeningheten (Fadern, Sonen och Den helige anden). Jag måste erkänna att jag inte hade en aning om betydelsen när jag köpte halsbandet, och jag kände mig lite falsk när jag fick reda på det eftersom jag inte är ett dugg religiös haha. Jag tyckte det var fint i alla fall!


Klicka på bilderna för att göra de större!

Imorgon ska jag och en annan au pair åka till Kinsale ifall det är fint väder, och ifall det regnar ska vi till ett galleri i Cork istället. Vi ska åka hemifrån vid tio så jag ska försöka gå och lägga mig i tid ikväll... På söndag har vi en riktigt rolig grej planerad, vi ska köra till Ardmore och paddla kajak längs med kusten! Det är jag och fyra andra au pairer, och vi ska paddla i tre timmar tillsammans med en instruktör. Ska bli spännande, vi hoppas på fint väder såklart! Jag har köpt två vattentäta engångskameror så jag ska försöka ta lite bilder också. Nu ska jag virka lite innan det är dags att sova!

Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Lika roligigt var gång du skriver.Va kul att du bakade jordgubbstårta det blev väl uppskattat.Lycka till med paddlingen Kram Mormor o Morfar

2012-06-09 @ 13:55:59
Postat av: Vi här hemma!

Kul att du firar vår nationaldag där! Biblioteket,lät som om barnen aldrig lånat förr eller? Undrar vad de tycker om att vi har biblioteket vägg i vägg med klassrummet på Mölleskolan..och att man får låna hur mycket man vill.Lyx kan man kanske tycka!

2012-06-09 @ 19:49:30
Postat av: Pauline

Tjusigt halsband :) Äsch jag använder mitt kors och är inte spec religös ;)

2012-06-22 @ 15:00:11


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu