EM

Igår var det dags för Sverige att möta England i fotboll, och dagen till ära skulle vi äta middag tillsammans med Katie's systers mans föräldrar (det där blev långt...) och de råkar vara från England, precis som min värdpappa Paul. Så det var alltså fyra engelsmän och fem halv-engelska barn som hejade på England, och jag ensam som hejade på Sverige... Jag fick över två av barnen på min sida när Sverige ledde med 2-1, men de ändrade sig senare haha. Sverige förlorade ju tyvärr, men vi vann Eurovision song contest och det kan väl räcka!
Jag kände mig väldigt patriotisk tidigare på dagen, så jag tillverkade en svensk flagga som nu sitter i en blomkruka i mitt fönster haha. Barnen gjorde också flaggor, Niall gjorde Argentinas och Croatiens tror jag, fråga mig inte varför, och Róisín gjorde Sveriges. Jag hade ingenting med det valet att göra, hihi.





Idag är det lördag igen, herregud vad veckorna går fort!! Jag har varit i Cork på en liten shoppingtur idag, kom hem med schampo och balsam, ett par sommarskor, batterier, och en söt liten sparbössa.



Passar mig utmärkt eftersom jag håller på att bli tokig på alla Euro-mynt!! Jag är ju van vid våra svenska mynt, tior, femmor och enkronor. I Euron finns det åtta olika mynt, €2, €1, 50 cent, 20 cent, 10 cent, 5 cent, 2 cent och 1 cent. I denna lilla sparbössan ska jag samla alla 1 centare, 2 centare och 5 centare, och innan jag åker hem ska jag gå till banken och växla alltihopa och se hur mycket jag har samlat! Tror inte det blir så mycket, men bättre att ha dom i en sparbössa än att de ligger i plånboken och irriterar mig haha.

Imorgon ska jag och min au pair vän Carolin åka till Blarney och titta på Blarney castle, alla de andra au pairerna har redan varit där så det blir bara vi två. Det ska tydligen vara ett fint ställe och jag hoppas att vi slipper regn!!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Tänk vad fotboll kan engagera!!!

(Tror din lilla prästkrage skulle bli gladare om den fick lite näring kanske,hi hi )

2012-06-16 @ 21:45:46


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu