Hemlängtan

Vi hade en väldigt rolig dag i söndags när vi var i Ardmore och paddlade kajak, tur med vädret hade vi också! Ganska mycket sol och inte en droppe regn. Stranden var jättefin och vi kunde till och med bada! Iskallt, men ändå! Mitt första dopp denna sommaren, och jag vågar inte räkna med att det blir så många fler... Jag har lämnat in de vattentäta kamerorna som vi hade i kajakerna på framkallning och förhoppningsvis kan jag hämta bilderna senare idag. Hoppas bara de blev bra!


Stranden i Ardmore, det ser ju inte speciellt soligt ut men vi hade faktiskt fint väder större delen av dagen!

Nu har jag varit här på Irland i två månader och lite hemlängtan börjar smyga sig på, tjoho så roligt... Inte! Jag saknar det vardagliga där hemma, handla i vår vanliga affär, äta middag på vår terrass, gå ner till brevlådan och hämta posten, bli väckt av golfbanans gräsklippare på söndagmorgonen och sånt. Saker som man liksom inte riktigt tänker på förrän man är någon annanstans, och då börjar man sakna det. Jag har också insett att det inte lär bli något vidare sommarväder för mig detta året, och det är inte speciellt kul. Alla som klagar över att den svenska sommaren är dålig och inte tillräckligt varm osv borde komma hit och uppleva dåligt sommarväder på riktigt!!
Nu låter jag lite bitter, jag vill absolut inte åka hem än och jag antar att hemlängtan är en fas som går över precis som allt annat. Jag försöker också komma ihåg att jag har varit hemma i 21 år, och jag kommer bara vara här i ett antal månader. Så det är bäst att passa på att njuta, se och göra allt innan tiden är slut!! När jag väl är hemma igen kommer jag säkert längta tillbaka, haha.

Idag har jag städat mitt rum och plockat in lite blommor och grejer för att bli på lite bättre humör. Snart är det sommarlov för barnen och då kan vi förhoppningsvis hitta på lite mer saker, eftermiddagarna är lite långdragna nu. Får försöka hitta på lite saker att göra de här sista veckorna!


Lite kvistar, lavendel och fläderblommor. Flädern luktade väldigt starkt så jag har redan slängt ut den...


Kommentarer
Postat av: Julia

Johanna, det är säkert som du skriver en fas som går över (hemlängtan alltså). Passa på att lära dig engelska flytande och skaffa dig nya erfarenheter. Barnen tycker förvisso att du MÅSTE komma hem i december -då ska vi ju till Vellingeblomman. Kram på dig! //Julia

2012-06-12 @ 22:19:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu