Kinsale

Idag har jag och en annan au pair varit i Kinsale, en väldigt charmig liten stad som ligger precis där floden Bandon möter havet. Vi körde hemifrån klockan tio imorse och efter en väldans massa irrande inne i centrala Cork så hittade vi skyltarna mot Kinsale. Jag förstår inte varför man måste in och klydda i själva stadskärnan av Cork varenda gång, det finns liksom inga vägar som går runt Cork, alla vägar går igenom centrum. Ganska korkat! Vi hittade i alla fall rätt väg till slut och vi var framme i Kinsale runt lunch. Vi gick runt på gatorna och tittade i affärer, och shoppade lite. Och jag tror vi såg fyra kyrkor..!

















Den sista bilden är från Charles Fort, ruinerna av ett stjärnformat fort som började byggas i slutet av 1600-talet. Det ligger en liten bit utanför Kinsale och vi åkte ett gulligt litet tåg för att komma dit, precis som Lilla tåget i Ystad. Tåget körde oss också runt inne i Kinsale och guiden berättade lite om alla gamla byggnader och sånt.
Vi körde hemåt igen vid halv fem och när vi var tillbaka här i hålan så hade våra familjer planerat middag tillsammans så vi åt pasta och bacon allihopa hemma hos mig. Nu ska jag bara ta det lugnt ikväll, och imorgon ska vi paddla kajak!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Ser mysigt ut,fina bilder!

2012-06-09 @ 22:36:35


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu