Lite blandat

Det blev tid till ett snabbt inlägg idag i alla fall! Niall är hemma hos en kompis och Róisín är på ett födelsedagskalas, så jag fick ett par timmar för mig själv såhär på eftermiddagen. Ikväll ska jag se The high kings, en grupp som sjunger/spelar traditionell irländsk musik och jag gillar dem jättemycket! Jag blev väldigt förvånad när jag såg att de skulle komma och uppträda i byn här intill, som också är pytteliten! Det ska bli kul i alla fall, jag får sällskap av en annan au pair, de andra ville inte följa med för de gillar inte irländsk musik!! Hur man inte kan tycka om irländsk musik förstår jag inte, men smaken är som baken antar jag!

På tal om irländsk musik så har jag köpt en tin whistle, en irländsk flöjt kan man väl kalla det. Jag saknar mitt piano så mycket och kände att jag behövde ha något annat att spela, och en liten flöjt är ju lagom stor tyckte jag! Jag fick hem den idag och det var riktigt enkelt att spela, bara en not i taget att hålla reda på! Ska leta upp lite noter också och öva öva öva..!



Och på tal om något helt annat, så har jag satt upp en jättestor karta över Irland på väggen ovanför min säng. På den kartan tänker jag märka ut alla platser jag besöker under mina månader här, tänkte att det kan vara kul att ha som minne om ett par år.






Det är mest området här nere runt Cork som är avprickat änsålänge, men det blir det ändring på alldeles snart! Imorgon åker jag som sagt till county Wicklow över helgen, vi ska bland annat till Enniskerry (ni som har sett PS! I love you känner säkert igen det) och Powerscourt gardens, vi ska till ett akvarium i Bray och vi ska se Wicklow mountains. Det är väl ungefär vad man hinner med på en långhelg, vi hörs på måndag!

Kommentarer
Postat av: Male

Åhh PS. I love you, den filmen måste jag se hela innan jag åker till Irland... Lite dååligt av mig att bara ha sett lite mer än halva och inte slutet... Hade nästan glömt bort att det var från Irland...



Hoppas du har de toppen! Vi hörs i nästa vecka :)

Massa kramar <3

// Male

2012-06-01 @ 19:15:04
Postat av: Vi här hemma!

Jag har stoppat ner skivan med The high kings i handskfacket i bilen ,tänkte den skulle få pausa nu när du är iväg!!! Fast du har kanske redan slitit upp den förresten...kul att du fick se dom live!

Ska bli roligt att se lite bilder och läsa om din helg.

2012-06-03 @ 19:35:23


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu