Westlife och Ring of Kerry

Förutom att se Westlife (och Jedward, haha) så bestod vår helg av en massa bilåkning, läskiga vägar på höga berg, några fina stränder, god mat och näsdukar! För mig började resan på fredag morgon, jag tog bussen från Fermoy till Dublin för att möta Jill och Malin och se Westlife. Trodde jag skulle svimma när bussen kom körandes i Fermoy och det stod klart och tydligt på displayen; "Sorry, bus full." Nästa buss gick två timmar senare och jag hade blivit sen till konserten, men som tur var hoppade tre personer av i Fermoy och tre personer kunde gå på. Jag var en av dem, tack och lov! Var framme i Dublin på eftermiddagen och vi gick direkt till Croke Park och våra platser. Konserten var, som ni kanske redan förstod, helt fantastisk!
 
 
Efter konserten sov vi på Four courts hostel i Dublin och när vi vaknade morgonen därpå tog vi tåget till Killarney, hämtade hyrbilen efter en hel del krångel med betalning, och körde till lilla hålan där jag bor. Vi blev välkomnade av väldigt blyga barn men det gick över när de fick choklad och ballerinakex haha.
 

Malin och Jill testar min madrassvärmare!
 
På söndag morgon käkade vi frukost och sedan körde vi tillbaka mot Killarney, och påbörjade sedan Ring of Kerry. Vi hade sån galen tur med vädret, strålande sol och hyfsat varmt! Några moln fanns på himlen, men det går liksom inte att komma ifrån här på Irland. Största delen av dagen hade vi i alla fall sol!
Vi stannade på lite ställen längs med Ring of Kerry, bland annat Kerry bog village där man fick se hur man levde på Irland förr i tiden, vi betalade fem euro för att få se ett par gamla hus och några vagnar. Inte så imponerande faktiskt!
 
Kerry bog village, söta hus!
 
Vi besökte också en chokladfabrik i Skelligs och provsmakade en massa choklad, smaskigt!
På eftermiddagen var vi framme i Waterville där vi skulle övernatta, en väldigt söt liten stad. Jill och Malin skrattade åt mig när jag kallade det för stad, jag antar att jag har varit ute på landet lite för länge nu hihi. Vi åt middag på en liten pub och sedan somnade vi gott på vårt B&B.
Måndag morgon fortsatte vi köra längs Ring of Kerry och vi såg både hav och strand, sjöar och åkrar, berg och dalar och massa annat. Väldigt fint var det i alla fall! Vi var framme i Killarney där Ring of Kerry slutar vid halv två på eftermiddagen, och där blev det lite shopping och på kvällen åt vi kinamat. Lämnade tillbaka hyrbilen och somnade gott igen! På tisdag morgon packade vi ihop våra väskor och sedan var det dags att ta tåget tillbaka till Mallow. Jag hoppade av i Mallow och blev hämtad av Carolin, och Jill och Malin fortsatte mot Dublin... Sorgligt!! Men sånt är livet, på en pinne! Här kommer lite blandade bilder från Ring of Kerry!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag strax vandra ner till puben för att säga hejdå till en av au pairerna i byn, hon åker hem till Spanien imorgon så vi ska träffas allihopa på puben en stund. Sedan blir det sova, är så trött!!

Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Tack Johanna för alla vackra bilder.Vilken trevlig helg ni hade och att få träffa dina gamla kompisar .Nu dröjer det bara en vecka tills du får besök igen .Ha det gott .Mommor o Morfar

2012-06-27 @ 21:58:50


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu