Helgen

Ett litet blogguppehåll blev det under helgen, jag har nämligen varit utan internet sedan i fredags eftermiddag. Skönt på ett sätt! Jag har spenderat helgen i West Cork tillsammans med min värdfamilj i deras sommarhus, ett riktigt charmigt litet hus uppe på ett litet berg. Behöver jag säga att utsikten var helt fantastisk? Bilder gör den egentligen inte rättvisa, men det blir ett par bilder ändå såklart.
Vi kom fram till huset vid sjutiden i fredags, efter ett par timmars bilresa. Åt middag och tog det lugnt på kvällen, sen plötsligt när vi skulle gå och lägga oss fanns det inget vatten i kranarna. Hmm, inte bra inte bra... Jag somnade ändå, fanns inte så mycket jag kunde göra åt saken! På lördag morgon berättade Paul och Katie (mina värdföräldrar) att det var något fel på vattenpumpen, och det var inte ovanligt att den krånglade. De hade pratat med snubben som brukar fixa den, men han var bortrest över helgen. Så typiskt! Så det blev inköp av massor av vatten på flaskor, vet inte hur många liter men det stod flaskor i hela köket! På lördagen åkte vi först till stranden och letade snäckor, sedan åkte vi till Baltimore och åt lunch och barnen var på en stor lekplats. På vägen tillbaka stannade vi i Skibbereen och gick i affärer, och vi var tillbaka i huset vid fyra på eftermiddagen. Nästan direkt åkte vi till en liten pub/restaurang i Castletownshend och åt middag, och tittade samtidigt på matchen mellan Chelsea och Liverpool. Jag var måttligt road av matchen men maten var väldigt god, jag åt marinerad lax med ris och sallad. Åkte hem och sov, och på söndagen packade vi väskorna och åkte hem igen. Det första vi gjorde allihopa var att duscha!!

Utsikten ifrån mitt sovrum. Inte helt fel att vakna till!

 

 

 

Stenstranden, det fanns en sandstrand också men dit åkte vi inte denna gången. Tången luktade hemma!

 

Baltimore, väldigt söt liten stad!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu