Sommar!!

Äntligen har vi haft den första, riktiga sommardagen!! Jag vet inte exakt hur många grader varmt det har varit idag, men det måste ha varit över 20 i alla fall! På vår au pair-frukost idag satt vi ute på en filt i trädgården, och det var så varmt att vi blev svettiga allihopa, barnen också. Jag brände mina axlar såklart, satt med ryggen mot solen. Måste komma ihåg att använda solkräm, jag är så dålig på det... Efter frukosten hämtade jag barnen i skolan och vi hade en snabb picknick på gräsmattan innan det var dags för barnen att åka till yoga. Deras mormor skjutsade dem dit idag och jag stannade hemma och lagade middag, kycklinggryta med ris och curry. Ganska starkt men gott ändå, till och med jag som inte riktigt gillar stark mat tyckte det var gott!

På frukosten var vi hemma hos en au pair som bor på en liten gård, och deras hundar hade fått valpar för ett par veckor sedan, så vi tittade på dem ute i ladugården. Alla barnen tyckte det var så kul!! Det är lite trist att mina barn är i skolan när vi gör såna saker, det ska bli kul när de har sommarlov så vi kan hitta på lite mer, åka på utflykter och sådant. Eftermiddagarna går så fort med läxor och grejer så vi hinner inte göra speciellt mycket tyvärr.

Imorgon ska Paul och Katie åka iväg till Kinsale på en fest med Pauls jobb, och de ska bo över på något hotell där så jag ska vara barnvakt hela natten! På kvällen har jag lovat barnen att vi ska göra hemmagjord pizza och sedan ha pyjamasparty och titta på film, så det hoppas jag de kommer tycka är kul. Ska ta lite bilder också, det blir lite trist att blogga utan bilder tycker jag! Nu ska jag sova i alla fall, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Hoppas partyt blev lyckat!

2012-05-26 @ 11:31:04


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu