Sommar?

Igår var det första maj och enligt irländarna ska det vara första dagen på sommaren. Tja, det håller jag nog inte med om. Det spöregnade hela dagen och var grått som den gråaste höstdagen hemma i Sverige. Riktigt tråkigt väder, men idag har det varit sooooool! Helt otroligt vad solen påverkar humöret, den kikade fram bakom molnen vid elva i förmiddags och jag halvsprang ut och bara njöt! Bar ut en stol och satte mig och läste en stund, riktigt härligt. Hämtade barnen i skolan och efter att lunchen var uppäten och läxorna gjorda var vi ute hela eftermiddagen, spelade fotboll, plockade blommor och pratade med hönorna. Hela 16 grader varmt hade vi, det ni! (Skratta nu inte, jag vet att det är varmare i Sverige. Men 16 grader är bättre än nio, som vi hade igår!)

Igår gjorde jag chokladbollar med barnen, väldigt populärt! De tyckte det var jättekul att baka något som inte behövde vara i ugnen haha... Goda blev de också!
Igår var det också jag som stod för middagen, hemmarullade köttbullar med potatismos och brunsås! Barnen var VÄLDIGT skeptiska och sa redan innan att de inte gillar köttbullar, så det bådade inte gott haha. Men när de hade smakat så tyckte de att det var väldigt gott, föräldrarna likaså. Kul! Det fick bli utan lingonsylt tyvärr, det finns bara att få tag på på IKEA och det är ungefär tre timmars bilfärd dit... Mamma ska skicka lingonsylt på posten, tjoho!

Köttbullar och chokladbollar! Fick bli med strössel istället för kokos/pärlsocker, hittade inget av det i skafferiet.

 

Mormor, du undrade hur det går med bilkörningen! Det går bra, jag har börjat vänja mig vid vänstertrafik och att växla med vänster hand, men jag har inte riktigt vant mig vid de smala vägarna! Det tar nog ett tag innan man vänjer sig vid det, och jag övar för fullt! :)


Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Så roligt att dom gillade dina köttbullar hela familjen . Hoppas ni får en fin helg , när ni skall till lantstället .

Bra att du tar det lungt i trafiken .

Kram mormor

2012-05-03 @ 22:13:49
Postat av: felicia - fotokobran

hoppas att du får en bra helg, endast några få dagar kvar nu! Sen kan man slappna av!:D

2012-05-03 @ 23:13:19
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Vi här hemma!

Ser mumsigt ut!

2012-05-04 @ 19:22:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu