21 november

Oj vad det är längesen jag bloggade nu! Hade nästan glömt bort bloggen, illa!
I helgen hade jag besök av mamma, mormor och mormors syster Britt-Inger, vi bodde på hotell mitt inne i Dublin fredag - måndag. Jag fick ledigt fredag eftermiddag så jag tog tåget direkt efter att jag lämnat barnen i skolan, skönt med lite extra ledig tid!
På fredagen gick vi runt i Dublin, kollade var busshållplatsen låg inför lördagen och på kvällen åt vi lax, nog en av de godaste jag har ätit! Servitören berättade att laxen hade kommit in samma dag, så antagligen var den nyfångad. Gott var det i alla fall!
 
Dublin

På lördagen åkte vi med Paddywagon tours till Cliffs of Moher, där har jag ju redan varit en gång men det var lika häftigt andra gången!
 
 
 
 
 
Det blev en lång dag, bussen gick 7:10 och var tillbaka i Dublin ungefär 18:30 om jag minns rätt. Så det blev middag och sen sova!

På söndagen åkte vi med ännu en Paddywagon tour, till Galway och Connemara. Tyvärr var det regnigt och lite smådimmigt så det var väl inget jättebra väder, men det var fint ändå. Dock fick vi bara en timme i Galway vilket jag tyckte var ganska lite... Men som sagt regnade det, så vi gick till ett köpcentrum istället för att gå runt i stan.
 
 
 
 
Måndagen spenderades i Dublin, lite shopping innan vi skiljdes åt på tågstationen, jag tog tåget hem till hålan igen. Lyckad helg tycker jag!

Igår kväll ville barnen absolut att jag skulle titta på en serie på YouTube som heter Sminky shorts, så Katie visade mig bland annat det här klippet. Här får ni höra lite extrema irländska dialekter!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hur var ACn på bussen denna gången? :P

Svar: Jodå den fungerade ;)
Johanna

2012-11-21 @ 22:15:57
Postat av: Vi här hemma!

Tackar för 4 mysiga dagar:)

2012-11-21 @ 22:41:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu