Galway

Då var ännu en helg över! Denna helgen spenderades som sagt i Galway med Carolin, vi tog bussen klockan åtta från Mallow och var framme i Galway vid halv elva. Lite tur hade vi, busschauffören berättade att om vi hoppade av bussen i Limerick fanns där en expressbuss som gick raka vägen till Galway istället för in om i alla småstäder som den första bussen skulle göra. Så vi var framme en timme tidigare än vi hade räknat med. Vi checkade in på hostelet, lämnade våra väskor och gick sedan runt i Galway för att kolla vad som fanns att göra. Vi hittade turistbyrån och kollade igenom lite broschyrer och kom fram till att det nog inte fanns sådär jättemycket att hitta på... Vi började med en runda till Galway city museum som var gratis, och det är ju alltid plus i kanten! Precis intill museet låg Spanish arch, som var en del av stadsmuren för massa år sedan.
Resten av dagen gick vi runt i alla affärer, shoppade lite, fikade och bara tog det lugnt. Jag köpte en jättevarm, fluffig fleece som säkert kommer att behövas, och ett axelstöd till min fiol som jag hittade billigt i en riktigt bra musikaffär, jag kunde ha gått runt där inne hur länge som helst! Noter i överflöd, instrument och hur mycket tillbehör som helst. Lite sådär halvstökigt och charmigt också, och inte så dyrt. Jag tittade på axelstöd i en musikaffär i Cork innan och det billigaste kostade €35, och detta i Galway fick jag för €15. Lite skillnad! Har precis testat att spela med axelstödet och det gjorde faktiskt jättestor skillnad.
När vi hade sett det mesta av stan köpte vi mat inför kvällen och gick tillbaka till hostelet. Lagade lax med pasta och grönsaksmix, det blev riktigt gott. Hostelet hade ett jättefint, nytt och RENT kök så det var riktigt kul att laga mat där. Jämfört med många andra hostel som kan vara rätt sunkiga... Efter maten tog vi det lugnt ett tag och sedan gick vi till en pub lite senare på kvällen.
 
Idag vaknade vi av tvättmaskinerna i rummet intill oss klockan nio på morgonen. Ganska lagom tid att gå upp, och vi packade ihop våra saker och checkade ut. Åt frukost på ett litet café, jag åt en fruktsallad med yoghurt som faktiskt inte alls vad god... Det var det vanliga typ äpple, vindruvor och päron men sedan hade de blandat i ananas och grapefrukt och det blev så himla beskt och konstigt... Lite besviken när jag ändå betalade nästan en femtiolapp...
Vi kom överens om att vi hade sett allt vi ville se i Galway och tog bussen klockan tolv, var tillbaka i Mallow tjugo i tre och där blev vi hämtade av Katie. Imorgon har jag sovmorgon men har lovat att hämta barnen i skolan eftersom Katie ska iväg runt lunch och vara borta hela eftermiddagen.
 
Lite bilder från Galway!
 
 
 
 
 
 
De här killarna spelade traditionell irländsk musik och de var riktigt bra. Och rätt glada över att bli fotograferade, de jublade och vinkade haha.

Kommentarer
Postat av: Monica

Grattiskramar på födelsedagen från familjen Persson!

Svar: Tack så mycket!
Johanna

2012-11-06 @ 19:49:23


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu