Latdagar

Igår och idag har jag haft två extra lediga dagar, barnen har höstlov och Katie tog två dagar ledigt. Skönt att vara ledig såklart, men lite synd att ingen av de andra au pairerna är lediga för då hade vi ju kunnat åka någonstans i fyra dagar med helgen och allt. Jaja, inget att göra åt saken och jag har latat mig hela dagen igår och tänker lata mig lite grann idag också! Igår var det skitväder på ren svenska, regnigt och grått hela dagen och becksvart klockan sex på kvällen. Jag var inte utanför dörren en enda gång på hela dagen haha. Idag tänkte jag vara lite mer produktiv, jag ska städa mitt rum i alla fall och gå en promenad om solen stannar kvar. Öva på min fiolläxa måste jag också göra, ska spela The dawning of the day och det är lite svårt när jag inte har hört låten förr och de inte ger oss riktiga noter... De skriver bara ner tonerna, alltså i bokstäver. Och när det är en lång ton markeras den med ett streck efter bokstaven. Lite irriterande tycker jag, känns oseriöst. Och vaddå en lång ton? Pratar vi halvnot eller helnot? Punkterad fjärdedelsnot?
 
 
Jag antar att det har med copyright att göra, man får ju inte kopiera noter hur som helst. Men som musikskola tycker jag att man borde ha någon lösning på det, lite halvtaskigt att lära ut hur man spelar ett instrument men inte hur man läser noter...
 
Imorgon ska jag och Carolin åka till Galway, äntligen! Ett av de ställen jag har velat besöka sedan jag kom hit. Från början var det tänkt att Carolin skulle köra men hennes familj behövde plötsligt bilen, jag kunde inte ha Katies bil heller så vi ska ta bussen. Lite snopet blir det för vi hade tänkt göra en liten roadtrip norr om Galway hela vägen upp till Sligo men det får vi skippa. Kanske en annan helg! Det blir hela helgen i Galway istället och det blir nog bra det också.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu