Min första födelsedag på Irland

Idag blev jag ett år äldre, 22 år. Så gammalt det låter! När folk frågar mig hur gammal jag är så tänker jag fortfarande att jag är typ 18-19, innan jag tänker efter och kommer på att jag inte är riktigt så ung längre. Tiden går fort när man har roligt! I juni är det fyra år sedan jag tog studenten... Herregud!
Idag är det i alla fall den sjätte november och min födelsedag, och dessutom flaggdag så hela Sverige flaggar! Tyckte alltid det var lite festligt när jag var liten :) Jag har blivit firad med sång, tårta, kort och presenter idag, först fick jag kort av barnen imorse vid frukosten, och deras första present var att de skulle vara snälla hela dagen! När barnen var i skolan bakade jag chokladtårta, glömde helt bort att ta en bild på den... Men det var en vanlig chokladtårta med lite dekoration av smält vit choklad på toppen. Katie frågade för ett par dagar sedan om jag verkligen ville baka min egen födelsedagstårta eller om hon skulle köpa en, hon sa att hon tyckte det var lite elakt att låta mig baka den själv haha. Men jag gillar ju att baka så jag sa att det var lugnt!
På eftermiddagen gjorde vi inget speciellt, läxorna tog en himla tid idag av någon anledning. Vi åt min favoriträtt till middag, lax! Lite senare på kvällen kom familjens släktingar hit och åt tårta och jag blev firad med skönsång, fler kort och presenter. Jag fick pengar av släkten vilket inte var helt fel, och av Katie, Paul, Niall och Róisín fick jag chokladpraliner (som snart är slut...) och ett halsband från Button & co, som gör irländska handgjorda smycken. Jag tyckte det var jättefint, och är jättenöjd med hela min dag. Har verkligen en underbar värdfamilj!
 
Halsbandet
Róisíns kort, så gulligt helt i Sveriges färger!
 
Nialls kort, blev alldeles rörd!
 
Födelsedagskort, ska spara allihopa och ta med mig hem!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

En härlig födelsedag!

2012-11-07 @ 22:27:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu