Hösten är här

 
Löv över hela marken, jag tycker det är så fint!! Har inget alls emot att hösten har kommit, förutom att det är mörkt halv åtta på kvällen nu... Det är ju mindre kul, och värre blir det ju. Men hur som helst var det skönt att vara ute i höstkylan idag.
 
Jag har blivit skogsmulle, kolla svamparna haha! Synd att det inte var kantareller...
 
Idag är det den 13 oktober och exakt sex månader sedan jag kom hit. Ett halvt år, det är inte klokt. Nästa helg är det två månader kvar tills jag åker hem, åtta veckor. Jag både längtar som en galning och vill att tiden ska gå långsamt. Just idag får tiden gärna gå snabbt, hade hemlängtan imorse och tittade på Allsång på Skansen på YouTube och lyssnade på Vikingarna för att få lite hemma-känsla... Som Jill sa, om man lyssnar på Vikingarna så är det illa!! Det är lite roligt egentligen, hemma skulle jag aldrig få för mig att lyssna på Vikingarna och jag brukar faktiskt aldrig titta på Allsång på Skansen heller, så varför jag gör det här vete sjutton... Imorgon ska vi au pairer åka någonstans, vi vet bara inte var än... Det ska bli skönt att komma iväg lite, hemlängtan blir aldrig bättre av att sitta och uggla. Ikväll ska jag ha Solsidan-maraton!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Jag ska åka som Au pair till Irland om 2 veckor! Är supernervös och förväntansfull! Jag ska till Limerick och känner eller vet ingen på hela irland, vart är det du är? :)

Svar: Vad kul! Jag bor ungefär en timme söder om Limerick, nära Mallow :)
Johanna

2012-10-14 @ 14:02:22
Postat av: Vi här hemma!

Hemlängtan blev kanske inte lättare efter lite skype...
Fina höstfoto !

2012-10-14 @ 21:40:48


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu