Cobh

Ja det tog ett tag att få ihop inlägget om förra helgens utflykt... Har haft en del att tänka på och göra under veckan och har inte haft någon större lust att blogga, men nu så!
 
I Lördags var jag alltså i Cobh tillsammans med tre andra au pairer, vi åkte hemifrån vid halv tio och var framme i Cobh vid elvatiden. Vi började med en runda utanför och inne i St Colman cathedral som låg jättefint med havsutsikt som hette duga. Tog inga bilder på utsikten av någon anledning men här är själva katedralen i alla fall.
 


Den var helt enorm! Vi vandrade sedan runt i staden och besökte The Titanic experience, en riktigt intressant upplevelse! Jag berättar mer om det i ett eget inlägg. Vi köpte lite lunch och hade picknick nere vid havet, så härligt! Jag saknar verkligen havet, 1,5 timmes bilfärd är alldeles för långt bort!! Jag skulle aldrig kunna bo i Österrike eller Schweiz...
 


 
Vi spenderade största delen av dagen i Cobh, och på vägen hem stannade vi till vid Fota house and gardens, ett stort hus med en trädgård helt enkelt. Där finns en djurpark också men vi gick inte in där. Fota var väldigt fint i alla fall, tyvärr fick vi inte se insidan av huset för de skulle stänga typ 20 minuter senare, men trädgården var väldigt mysig. Vi strosade runt där i ungefär en timme innan vi körde hemåt igen. Var hemma i hålan vid halv sjutiden skulle jag gissa på, trötta och nöjda!
 


 

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Ser ju jättefint ut !

2012-09-15 @ 16:16:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu