Dingle igen

Igår var jag tillsammans med tre andra au pairer på Dinglehalvön i county Kerry. Jag var där i juli med mamma och Kristin, men det var så dimmigt så vi såg inte ett dugg av utsikten när vi körde längs kusten. Denna gången hade vi bättre tur med vädret och fick uppehåll på förmiddagen och strålande sol på eftermiddagen!
Vi körde Slea head drive, turen längs kusten och njöt av utsikten. Eller jag njöt inte så mycket, var mest skräckslagen av höjdrädsla... Men jag fattade mod och gick fram till kanten och kikade ner ett par gånger, det ni!
På eftermiddagen när det var sol tog vi en båttur ut en bit ut i havet och såg Fungie, delfinen som har bott i området sedan 1983! Ingen vet riktigt varför han har stannat kvar där helt ensam, och han blir inte matad eller nåt sånt för att locka honom att stanna kvar. Vi hade lite otur när vi var ute, det tog över en timme innan han visade sig och sedan simmade hans längs med båten i ungefär fem minuter. De som åkte ut innan oss berättade att han hade simmat runt båten och hoppat och gjort konster i över en timme... Men vi fick se honom i alla fall och det var häftigt!
 
Litet bildregn från dagen...
 
Slea head drive
 
Slea head drive
 
Slea head drive
 
Slea head drive
 
Coumeenoole beach
 
Coumeenoole beach
 
Dingle
 
Dingle, nu visar sig solen!
 
Från båten, i väntan på Fungie...
 
De fick kalla in en speedboat som körde runt runt för att locka fram delfinen...
 
Den bästa bilden jag fick på Fungie!
 
Fungie igen, alla mina bilder ser ut ungefär såhär...

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu