Skype och icke fungerande adapter

Nu är det bara lite mer än en vecka kvar tills jag åker!! Det känns galet, kul, läskigt, spännande och nervöst. Allt på en gång! Igår pratade jag med mamman och barnen på Skype och det var jättekul, de berättade att de skulle gå på bio på eftermiddagen och i helgen hade de haft födelsedagskalas. På torsdag åker de till England för att fira påsk, och de kommer tillbaka till Dublin en vecka senare och bor hos vänner över natten, och hämtar mig på flygplatsen på fredagen. Från början var det tänkt att jag skulle ta tåget från Dublin till Cork, och det känns riktigt skönt att slippa det! Jag hade säkert lyckats hamna på fel tågstation eller nåt! Nu blir det en lång bilresa på ca tre timmar med familjen istället, mycket bättre!

Idag packade jag upp min reseadapter och testade den, och det var en himla tur. Min sladd till datorns laddare passar nämligen inte! Hur det kan vara så förstår jag inte, det är en helt vanlig sladd?!

Hur mycket man än trycker så går den helt enkelt inte att få i. Galet konstigt, det kanske är något fel på adaptern? Tur i alla fall att jag testade den här hemma först, hade varit kul att stå på Irland utan att kunna ladda datorn haha. Adaptern verkar ha något emot sladdar med en sån klump som datorn sladd har, andra "små" sladdar går utmärkt.

Klumpen till vänster är en förlängningssladd och den passar inte heller, men sladden till höger är till en lampa och den passar. Skumt, mycket skumt! Får väl se om elektrikern (pappa) kan lösa problemet!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu