Hela tjocka släkten

Idag har jag och Carolin förberett middag för 18 personer, phew! Grillfest för hela släkten, och Carolin hade lovat att fixa maten eftersom hennes värdmamma skulle vara iväg hela dagen. Jag anmälde mig frivilligt att hjälpa till, så klockan tre traskade jag dit och vi började fixa. Då hade Carolin redan varit igång i över en timme! Vi förberedde kycklingspett, hackade grönsaker, fixade efterrätten, Carolin gjorde hemmagjorda vitlöksbröd, barnen hjälpte till med grillspett, vi skar upp lax, gjorde sallad osv! En massa mat blev det och jag tror det mesta gick åt också. Alla var nöjda och glada och nu är det dags att sova. Ännu än helg är slut, imorgon är det måndag igen!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu