Cambridge exams

Idag ringde klockan kvart över sex, tjoho! Vaknade faktiskt hyfsat pigg trots allt, hade drömt att jag försov mig och missade hela provet, det var säkert därför jag gick upp direkt! Glad blev jag också när jag såg att det inte var någon frost ute och flera plusgrader, inga hala vägar alltså! Packade frukost och lunch och körde iväg till tåget som gick 7:30, var i Cork 7:55 och sedan hittade jag bussen som gick till universitetet. Jag var framme 45 minuter innan första delen skulle börja kl 9, och det var tur för jag kom på att jag hade glömt att ta med penna!!! Riktigt irriterad på mig själv blev jag, HUR är det möjligt att åka iväg till ett stort, viktigt prov utan att ta med en penna?! Tror aldrig jag har glömt penna till ett prov förut och så lyckas jag göra det just idag... Vågade inte heller chansa på att de hade pennor att låna ut eftersom det stod klart och tydligt i mailet de skickade att man måste se till att ha blyertspenna, bläckpenna och suddi med sig. Jag hade lite panik ett tag och sedan frågade jag i receptionen på universitetet om man kunde få tag i pennor någonstans, och han sa att det fanns en affär precis runt hörnet. Jag gick dit och självklart öppnar den inte förrän kl 9 på lördagar!! Tänkte att det fanns inte mycket annat att göra än att hoppas på att de hade pennor man kunde låna, så jag gick tillbaka och letade upp rätt sal istället. Där var lite folk utanför så jag frågade två spanjorer om de visste ifall det fanns pennor att låna. De visste inte, men erbjöd sig att låna ut en penna. Tack du snälla spanjor!! Räddade min dag. Väl inne i salen upptäckte jag såklart att de hade en stor hög med både blyertspennor och bläckpennor att låna ut...
 
 
UCC, University College Cork
 
Det var fyra delar av provet som gjordes idag, Reading, Writing, Use of English och Listening. Tror det gick bra, men jag ska inte säga något förrän jag har fått resultatet haha. Det tar tyvärr ganska lång tid, tror vi skulle få reda på det i mitten eller slutet av januari.
 
Klockan tre var jag klar och tog bussen tillbaka till centrum, där var det smockfullt med folk... Gick bara en vända in på Penneys för att lämna tillbaka en jacka och köpa en fleecepyjamas istället. De kostade bara €8 så jag slog till med två. Det är antagligen så Penneys tjänar alla pengar, allt är så billigt så man kan lika gärna ta två... Men det är så kallt nu och jag måste ju ha en pyjamas att byta med när den ena är i tvätten!
 
 
Ikväll ska jag vara barnvakt och sedan gå och lägga mig tidigt, är helt slut. Får se vad morgondagen bjuder på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad häftigt att göra Cambridge exams. Jag blir sugen på att vara Au Pair av din blogg! :)Nu ses vi ganskaa snart :D

2012-12-04 @ 12:22:48
Postat av: Karin

Haha, glömde skriva att "Anonym" är jag..

2012-12-04 @ 12:31:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu