Icke-newtonsk fluid

Då var en ganska händelserik vecka slut! Eller ja, min "arbetsvecka" är slut i alla fall. Igår hade barnen en simlektion så vi spenderade förmiddagen på badhuset, sedan åkte vi hem och åt lunch innan det var dags för våran au pair frukost, som vi fick ha på eftermiddagen istället för på morgonen! Vi är bara tre au pairer kvar här för tillfället så vi var inte speciellt många, men det var mysigt ändå och barnen hade kul tillsammans. Kanelbullarna var poppis!
Idag har vi varit på bio och sett Ice Age 4 i 3D, första gången jag såg en film i 3D (jag är sent ute, jag vet!) och jag tyckte det var ganska jobbigt faktiskt. Fick huvudvärk och mådde nästan illa ett tag, men jag vande mig mot slutet. Filmen var jättebra, jag tror jag hade mer kul än barnen haha.
När vi kom hem åt vi lunch och i eftermiddag har vi grejat lite med ett experiment, man blandar majsmjöl och vatten och det bildar en icke-newtonsk vätska, det är svårt att förklara hur det fungerade med det var riktig coolt i alla fall! Barnen tjöt av glädje! Det var en väldigt bra sak att göra med barn, det gick snabbt och även om det var kladdigt under tiden så var det väldigt enkelt att tvätta bort, bara lite vatten på en trasa. Praktiskt!
 

Här kan ni se icke-newtonsk vätska!

Kommentarer
Postat av: Lotta

FAAAAAN va coolt!!!

2012-07-15 @ 18:04:22


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu