Jag åker hem...

Japp ni läste rätt, den 28 juli åker jag hem! Dock bara för en veckas semester, hihi. Familjen ska åka till sitt sommarhus här på Irland och eftersom jag redan har varit där en långhelg så frågade jag ifall jag kunde åka hem istället och det var inga problem! Så söndagen 28 juli går flyget från Dublin, och jag åker tillbaka den 8 augusti. Jag hoppas såklart på riktigt svenskt sommarväder, peppar peppar ta i trä och allt sånt! Jag håller just nu på att skriva en lista med saker jag vill göra när jag är hemma, bland annat cykla till stranden och grilla, titta på hamnen som är ombyggd, äta körsbär direkt från träden hemma i trädgården och bara njuta av att vara hemma! Nio hela dagar blir det, ska bli så skönt.
 
 
Jag har också en lista över platser jag vill besöka här på Irland och den listan är fortfarande ganska lång, och jag börjar inse nu hur fort tiden faktiskt går. När jag kommer tillbaka från min lilla semester har nästan halva min tid här på Irland försvunnit... Ifall jag nu åker hem till jul som jag har tänkt mig, har fortfarande inget spikat med familjen men antagligen blir det så. Vi pratade om det i förra veckan, och de sa att det var helt upp till mig att bestämma hur länge jag vill stanna. Jag tror att jag kommer känna mig ganska "klar" med au pair livet ungefär vid jul, men det är såklart svårt att veta i förväg. Vi får se helt enkelt! Jag har i alla fall tänkt resa runt så mycket det bara går under helgerna till hösten, så jag hinner se och uppleva så mycket som möjligt av ön innan jag åker hem igen. Irland är ju trots allt ett ganska litet land!

Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Hej Johanna!
Välkommen hem på en mini semester.Håller tummarna
för fint badväder.Vi för träffas och äta namnsdagståta med jordgubbar.
Kramar Mormor

2012-07-06 @ 20:08:43
Postat av: Vi här hemma!

Du och dina lister :):):)

2012-07-07 @ 18:22:14


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu