Kanelbullar

Nu är barnens sommarlov igång på riktigt, förra veckan hade de sin sportaktivitet varje dag mellan 10 och 14:15, men numera är de hemma hela dagarna och vi får planera massa roliga saker att göra! Igår var vi på biblioteket och efteråt gick vi en snabb shoppingrunda på stan för att köpa garn och stickor till barnen, de vill absolut lära sig sticka och på biblioteket hittade jag två böcker om stickning som vände sig speciellt till barn. Vi får väl se hur detta ska gå, jag är inte speciellt bra på att sticka själv så det är inte helt lätt att försöka förklara för dem. Jag försökte lära dem att virka istället eftersom jag kan det mycket bättre än sticka, men det var svårt. Vi fortsätter att öva!
Idag har vi varit på badhuset på förmiddagen, jag gjorde kullerbyttor i vattnet och kände mig sååå gammal när jag blev alldeles yr och tyckte det var lite smått obehagligt att få klor i näsan... Det har jag aldrig brytt mig om förut?!
I eftermiddag hade Niall en kompis här och jag och Róisín bakade kanelbullar, vi fick lite hjälp av Niall och hans kompis men de var inte speciellt intresserade. Det slutade såklart med att jag gjorde det mesta själv haha, jag tror att kanelbullar är ett lite för stort projekt, de tappar intresset ganska fort. De blev goda i alla fall, ganska små men det gör verkligen ingenting!
 

Kommentarer
Postat av: Male

Du kan få en stickkurs av mig när du kommer hem ;) jag ska börja på att sticka raggsockar som man kan ha till vintern sen ;) Någon kompis till min moster hade stickat ett par till mitt kusinbarn i riktigt snygga färger! Vill gärna ha ett par egna, så får se om jag lyckas :P
Kramar
Male

2012-07-15 @ 18:27:16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu