Julafton är snart här!

Kvällens middag bestod av köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt. SÅ GOTT!!! Jag är också galet sugen på falukorv men det är ju lite svårare att fixa än köttbullar... Vad var det mer jag var sugen på..? Pannbiffar! Och filmjölk såklart... Korv stroganoff! Stuvade makaroner, pytt i panna... Flygande Jakob hade också varit rätt gott. Det kan jag ju laga i och för sig, men vet inte var irländarna tycker om kombinationen kycklig, bacon, banan och jordnötter haha... Fast det är kanske värt ett försök!
 
Idag har det varit en bra dag, jag är på galet bra humör av någon anledning! Och det är ju alltid kul! Har övat på fiolen i nästan två timmar idag, nu kan jag spela Mary had a little lamb, Blinka lilla stjärna, Sveriges nationalsång lite hackigt och den första raden av Irish washerwoman. Så det går framåt! Ska vara barnvakt på fredag kväll men jag hoppas jag hinner till min fiollektion först, hade varit trist att missa den.
Vi har inte gjort något speciellt i eftermiddag, jag hade fullt upp med att fixa middagen och barnen pysslade med lite av varje. De har börjat Halloween-pyssla och idag har de ritat spökhus och pumpor. Nästa vecka när det är lov tänkte jag att vi skulle göra en pumpalykta, så jag ska ut och leta efter en bra pumpa... Det borde ju finnas i affärerna här kan man tycka.
 
Jag har också börjat planera lite julpyssel, jag har en julkalender för barnen uttänkt och klar och nu måste jag bara hitta alla prylar som behövs. Får nog ge mig ut på en liten shoppingtur innan december är här, ska försöka att inte handla föööör mycket... Det brukar alltid bli så när jag handlar julsaker!! Och imorgon är det exakt två månader kvar till julafton...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Först av allt: jag älskar din blogg! Det är så roligt att läsa om ditt liv i Irland, även om det gör mig väldigt avvis eftersom jag oxxå vill jobba där som au pair. Jag håller faktiskt just nu på att leta efter en trevlig familj att jobba hos, och undrar om du har några tips på vart man kan hitta en? Eller om du vet någon familj som just nu letar efter en au pair?

Jag hoppas verkligen jag hittar en lika bra familj som du verkar ha. Det låter som om du har haft en underbar tid i Irland de senaste månaderna, och det kommer bli tråkigt att inte läsa något mer om det när du åker hem.

2012-10-25 @ 22:10:54
Postat av: Vi här hemma!

Jasså du e lite sugen på "svenska mat " ja kan
tänka att man saknar vissa saker efter ett tag !
Ser som sagt fram emot att får höra en liten julsång på fiolen :)

2012-10-25 @ 23:10:16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu