Konfirmation

Så dålig jag har varit på att uppdatera! Helgen försvann utan några större händelser, jag var som sagt i Cork och shoppade i lördags, i söndags tog jag det bara lugnt och i måndags likaså. Slappa dagar haha! Men det är skönt, har varit förkyld så jag har passat på att ladda batterierna.
Igår, tisdag, var det dags för 11-åringarna (tror jag?!) här i byn att konfirmeras. En väldigt stor händelse i livet tydligen, och skolan var stängd! Två av barnens kusiner konfirmerades så på eftermiddagen var vi bjudna på konfirmationsfest. Träffade nästan hela släkten och alla var jättetrevliga. De hade en stor uppblåsbar hinderbara i trädgården, vi snackar typ storlek nöjesfält! Barnen hade jättekul och om det inte hade börjat regna hade jag också testat hinderbanan. Det bjöds på massa god mat och typ sju olika efterrätter, mums! Vi kom hem vid halv åtta och barnen var totalt slutkörda..!

Idag har det regnat i stort sett hela dagen, de har varnat för monsunregn de närmaste dagarna! Jippie... Idag har varit en lugn dag, barnen var fortfarande trötta efter gårdagens festligheter så vi hade en lugn eftermiddag, målade lite och tittade på en film. Jag har en del filmer på min dator, och av någon anledning är det roligare att titta på datorn än på TVn... Skumt, jag tycker det är tvärtom! Vi har sett Ponyo två gånger redan, de älskade den!! Supersöt film! Jag lagade en pastagratäng till middag idag som blev uppskattad, kul! Jag har också lovat att laga köttbullar, får dock bli utan lingonsylt tyvärr eftersom det bara finns att få tag på på IKEA... Lite långt att köra till Dublin (3 timmar) bara för lingonsylt. Men när jag är i Dublin ska jag ta en tur till IKEA och köpa lingonsylt, kaviar och tunnbröd! Kanske en förpackning pastaälgar också haha... Tur att vi har IKEA!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu