Trööööött!

Klockan är bara tjugo över elva på kvällen men jag är så galet trött, och ändå sov jag nästan tio timmar inatt! Det var faktiskt inga problem att somna i en ny säng i ett nytt hus hos en ny familj, lite överraskande faktiskt. Men jag klagar inte! Vaknade dock mitt i natten av att larmet i huset startade, så det var mindre trevligt haha...

Idag har vi haft framme mina scrapbookgrejer som jag tog med, väldigt uppskattat! I eftermiddags skulle båda barnen hem till sina kusiner så jag följde med dit och träffade deras au pair, skönt att träffa någon i samma situation. Efter att vi hade pratat en stund följde jag med mina värdföräldrar till Mallow för att handla mat, så nu hittar jag dit också. Mallow var väldigt charmigt med snirklande gator och hus i massa olika färger. Jag var nog väldigt tankspridd i affären, jag stod och funderade på ditt och datt vid köttdisken och undrade samtidigt lite förvånat varför det inte fanns några förpackningar med svenskt kött idag... En stund senare gick vi förbi spritavdelningen, då blev jag jätteförvånad och fattade inte varför Systembolaget helt plötsligt hade flyttat in i en vanlig mataffär... Jag har nog inte riktigt insett att jag är utomlands än!
På kvällen träffade jag lite släktingar till familjen på en liten grillfest, det var riktigt mysigt och de berättade att de ofta träffas spontant på kvällarna och äter middag tillsammans, det gillar jag! Alla är jättetrevliga här, så att irländare är trevliga är definitivt ingen myt!
Lite senare på kvällen träffade jag tre andra au pairer på puben i byn, en riktigt charmig liten pub komplett med irländsk musik och allt. Vi pratade i ett par timmar men det blev en tidig kväll, alla var trötta!

Jag har inte tagit några bilder idag, sorry Pauline!! Här kommer i alla fall några bilder från gårdagen.

Från bron över till Köpendanmark.

 

"Du, om man vill ha lite mera juice..?"

 

Första skymten av Dublin!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu