HEMMA

Äntligen är jag hemma igen, det är SÅ skönt! Det var jättejobbigt att säga hejdå till familjen i fredags kväll, barnen var ganska realistiska innan och sa mest att det är sorgligt att jag ska åka hem men att det ska bli roligt att få en ny au pair. Men hela fredagen var de lite ledsna och på tågstationen sa Róisín att hon aldrig ville att jag skulle åka hem och Niall sa att han hoppades att tåget aldrig skulle komma. Det gjorde det ju, så jag vinkade hejdå och försökte somna men det gick inte...
 
Det är lite konstigt att tiden som au pair är över, jag kommer nog inte förstå det förrän efter jul och nyår när allt firande är över. Jag kommer absolut att sakna familjen och alla vännerna jag träffade, och själva Irland såklart. Jag kommer definitivt att åka tillbaka någon gång, och det kommer säkert vara lite som att komma hem.
Att åka iväg som au pair är det bästa jag har gjort och även om det inte alltid har varit lätt så ångrar jag ingenting. Det är en tid som jag kommer att minnas för resten av mitt liv, och det är värt så mycket!
 

Kommentarer
Postat av: Bea

HEjsan. min fråga är hur hittade du din värd familj ? vilken sida var du inne på och fixade du allt själv ? :)
Funderar på att åka till irland i maj så vill ha lite hjälp :)

Svar: Jag hittade min värdfamilj på aupair-world.net :) Lycka till!
Johanna

2013-01-10 @ 15:32:34
Postat av: Felicia

Hej! Har läst igenom hela din blogg och har så mycket frågor!

2013-09-22 @ 21:20:40
Postat av: Felicia

Hej! Har läst igenom hela din blogg och har så mycket frågor!

2013-09-22 @ 21:20:47
Postat av: Felicia

Hej! Har läst igenom hela din blogg och har så mycket frågor!

2013-09-22 @ 21:20:49
Postat av: Andrea som au pair i Irland

Åh, tack för tipset! Det måste jag verkligen komma ihåg om jag besöker Cork igen! Varm choklad är ju bland det bästa som finns!

2013-11-14 @ 13:17:57
URL: http://andreagunnarsson.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu