Astrid Lindgren

Idag har jag sett Pippi på rymmen dubbad till engelska... Riktigt skumt, jag hörde de svenska rösterna inne i huvudet hela tiden haha. Jag har försökt hitta några andra av Astrid Lindgrens filmer på engelska men tydligen är Pippi den enda som har blivit översatt... Så himla synd tycker jag, jag har så svårt att tänka mig en barndom utan Bullerbyn, Ronja Rövardotter, Lotta på Bråkmakargatan och Karlsson på taket. Barnen har sett lite från en Madickenfilm, när hon försöker flyga med ett paraply, och de satt som förtrollade trots att de inte förstod ett ord. Därför hade det varit kul att visa lite fler filmer än bara Pippi, men det är ju inget kul för barnen att titta på svenska... Är det någon som vet ifall några andra filmer finns på engelska?

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Ska leta!

2012-07-09 @ 16:52:10
Postat av: Lotta

har kollat runt (på order av din moder..haha) och det enda jag hittar med engelskt tal är pippi och mio min mio (mio in the land faraway eller nåt sånt hette den...) tror knappt att det finns med engelsk text heller...det lättaste är att kolla engelska siter för att hitta. lycka till! :)

2012-07-10 @ 09:16:40


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu