Lördag igen

Då var det lördag och helg igen! Denna veckan har gått väldigt fort faktiskt, vet inte riktigt varför? I tisdags var vi som sagt i Doneraile park, barnen var sååå trötta när vi kom hem!
I onsdags hade vi vår au pair frukost med alla barnen, vi var hemma hos Carolin och det gick i stort sett helt smärtfritt. Några små konflikter bland barnen men det får man väl räkna med, med åtta barn i åldrarna fem till tretton! Vi hade massa gott, en tårta, två sorters kakor, scones och muffins. Vi spenderade nästan hela dagen där, jag tror vi åkte hem vid halv fyra ungefär. Resten av eftermiddagen blev väldigt lugn här hemma. På kvällen var jag, Carolin och Lena på puben eftersom det var Lenas sista kväll, på torsdagen var det dags för henne att åka hem till Tyskland. Alltid trist att säga hejdå, men det kommer snart nya au pairer hit och förhoppningsvis är de lika trevliga som de gamla!
I torsdags hade barnen först sin simlektion och det gick också bra, de får privatlektioner så det är nog väldigt effektivt. De är väldigt duktiga båda två, men de lär sig crawl direkt istället för bröstsim?! Det blev jag lite förvånad över, det borde vara svårare att lära sig crawl direkt tror jag? Jaja instruktören vet säkert vad hon gör. På eftermiddagen var vi bara hemma och tog det lite lugnt, cyklade lite runt huset och spelade fotboll.
Igår var vi på badhuset igen på förmiddagen, och på eftermiddagen var Niall hos en kompis och jag och Róisín tittade på en film och åt glass. Så var den veckan slut!
 
Den här helgen är jag helt ensam au pair här i hålan, alla som ska åka hem har åkt hem och Carolin är som sagt med sin familj i sommarhuset. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på, jag skulle kunna åka och shoppa men jag behöver ingenting och det känns lite onödigt att slösa massa pengar då... Jag tror det blir en väldigt lugn helg... Kan ju vara skönt det också i och för sig, men det är lite tråkigt att inte ha någonting alls planerat. Men men, jag kommer säkert på någonting!
 
Såhär soligt och fint var det när jag vaknade igår!

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: Tack så mycket för tipsen! :) Som tur är, eller vad man ska säga, så ska jag vara där i ett år så det finns nog ingen risk för det! Däremot kan jag tänka mig att det lätt händer att man tar med en massa kläder som man tror att man kommer använda men sen inte gör det :P

2012-07-21 @ 14:50:38
URL: http://aupairgeneve.blogg.se
Postat av: mikaela

Hej! Så du vet har jag länkat din blogg, du skriver intressant om livet på Irland som Au Pair tycker jag!:) Skrev att du bor i Cork, fungerar det? c:

Svar: Hej! Tack, jag har länkat tillbaka :) Det funkar jättebra med Cork!
Johanna

2012-07-23 @ 16:42:22
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu