Vattenkrig!

Sommarvädret fortsätter här på Irland jag och njuter av varenda sekund! Alla här säger att detta vädret är ovanligt, så det gäller att ta vara på dagarna.


SOL!

Igår eftermiddag åkte Paul och Katie iväg på festen och jag var hemma med barnen, efter att de kom hem ifrån skolan var det riktigt, riktigt varmt så vi plockade fram vattenpistoler och hade vattenkrig! Riktigt roligt var det, och jag tror att jag förlorade eftersom jag blev blötast... Det var två mot en, inte rättvist haha!


Jag ser inte riktigt klok ut efter allt vattenkrig, men det bjuder jag på!!

Efter vattenkriget satt vi i solen och torkade och åt varsin glass. Jag brände mig i solen igen, såklart. Solkrämen står i alla fall framme nu så att jag ska komma ihåg att använda den!! När vi hade torkat klart gick vi in och började laga middag, hemmagjord pizza. Barnen ville ha pepperoni och jag hade skinka och svamp. De hade aldrig hört talas om att man kunde ha oregano på pizza, så det är tydligen inte så vanligt här. Vi käkade pizzorna och sedan hade vi pyjamasparty och filmkväll med lite gott att tugga på. Popcorn med toffeesmak bland annat, inte alls gott tyckte jag... Popcorn ska vara salta, inte söta! Vid halv tio var det dags att sova, läste några sagor för barnen och sedan somnade de nästan direkt, lite förvånande tyckte jag! Jag somnade själv vid halv tolv tror jag, och vaknade igen halv två av att Róisín kröp ner i min säng, men jag somnade om och vaknade typ en gång i timmen av ett knä i ryggen, en arm i ansiktet, en fot i magen... Halv sju kom Niall ner och ville ha frukost haha... Aldrig i livet tänkte jag och sa att han fick faktiskt sova någon timme till! Det gick sådär, kvart över sju var vi uppe allihopa och lagade frukost... Mackor med bacon och korv ville de ha, det är deras helgfrukost. Det lockar inte mig direkt, så jag åt havregrynsgröt, så rolig är jag haha.

Idag har vi varit med barnens kusiner, deras au pair och deras mamma på den lilla marknaden som finns här i byn, de säljer lokalt odlade grönsaker, potatis, blommor, honung och massa sånt. Den är väldigt liten men charmig! Vi var där ett någon timme och drack kaffe (inte jag då...) och satt i solen och njöt! När vi kom hem igen var Paul och Katie hemma från sin lilla resa och vi åt lunch tillsammans allihopa.
Ikväll ska vi grilla hos Katies bror och jag ska försöka komma ihåg att kolla telefonnumret för att rösta i Eurovision ikväll, första gången i mitt liv som jag kan rösta på Sverige ju! Även om jag inte direkt gillar låten så måste jag ju vara lite patriotisk... Jag håller tummarna för att Sverige vinner ;)

Kommentarer
Postat av: Louise, Malin, Jill, Karin

Vi sitter och njuter av din blogg dock ser det kallt ut jämfört med här ;) men havregrynsgröt som helgfrukost, stopp, stopp, stopp! Fixa pannkakor eller scones ;) Det ser ut som att du hitintills har en angenäm expedition och det glädjer oss! :D

2012-05-26 @ 20:09:47
Postat av: Vi här hemma!

Mysigt att ni också äntligen får njuta av vår härliga SOL!

2012-05-27 @ 19:31:26


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu