Fredagskvällen och shopping

Igår hade jag fiollektion som vanligt, det gick bra! Nya läxan heter Maggie in the woods och jag är nästan helt säker på att barnen har spelat den på tin whistle. Kände dock inte igen melodin alls när min lärare spelade den haha...
Direkt efter lektionen träffade jag Carolin och två nya au pairer, Karolina och Mellie, på puben här i byn. De var glada och trevliga och vi hade riktigt kul, puben var nästan fullsatt och vi pratade nästan hela kvällen med två killar i vår ålder och drack Bulmers (inte jag då, hade bilen). Irländarna trodde inte på att jag är svensk, jag hade en äkta Cork-dialekt enligt dem. Jaha, där ser man? Jag trodde inte jag hade snappat upp något av dialekten men tydligen kan jag inte bedöma det själv haha.
 
Lilla samlingen
 
Eftersom jag hade bilen skjutsade jag hem de andra när vi skulle bege oss hemåt, somnade alldeles för sent och väcktes kvart över nio imorse... Hade glömt att stänga dörren till mitt rum innan jag somnade så jag hörde barnen jättetydligt ute i köket. Kunde inte somna om heller så jag masade mig upp vid halv tio.
Jag, Carolin och en au pair från Mallow, Marion, hade bestämt att vi skulle åka till Cork och shoppa, första stoppet blev ett köpcentrum lite utanför stan som heter Mahon point. Vi åkte vid elva och var inte framme förrän halv ett, vi lyckades missa avfarten och fick köra och vända, och hamnade såklart på fel väg då också haha. Jaja, vi hade inte bråttom. Mahon point var mindre än jag trodde, det såg enormt ut utifrån men vi var klara efter 1,5 timme ungefär. Åt lite lunch och sedan körde vi in till stan istället, jag köpte nästan ingenting (bra jobbat tyckte jag!!), bara sånt som jag behöver till julkalendern som jag ska göra till barnen. Var hemma i hålan igen vid halv sju på kvällen, efter middag på McDonalds haha. Elegant ska det vara!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu