Julkalender

På lördag är det redan den första december och därmed börjar nedräkningen till julafton! Jag älskar allt som har med julen att göra och idag började jag på barnens julkalender... Jag gjorde 25 små papperspåsar (de firar ju den 25e också) enligt den här beskrivningen, enkelt men fint! Sedan klippte jag ut siffror som jag ska limma på påsarna, och de ska hängas upp med tvättklämmor på ett snöre någonstans. Ska be barnen tänka ut något bra ställe de kan hänga på! De dagarna jag har barnen och vi inte ska någonstans på eftermiddagen ska vi göra något julpyssel, och då kommer det finnas en liten ledtråd i dagens påse. T.ex. den dagen vi ska göra lussebullar ska jag lägga russin i påsen, och när vi ska göra pepparkakshus lägger jag i mallarna till huset. På helgerna och de dagarna när vi inte hinner pyssla kommer där ligga en liten godisbit eller nåt annat kul. Hoppas bara att de gillar mina pysselidéer, Róisín är enkel att inspirera men Niall är inte speciell pysslig av sig, men det ska nog gå ändå! Pepparkakshuset ser jag fram emot, funderar på om de kanske ska få göra varsitt istället för att vi gör ett tillsammans... Jaja vi får se!
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu