Smygreligiös

Igår var jag på en katolsk gudstjänst för första (och sista) gången! Jag tyckte det var väldigt strikt och allvarligt och kände mig lite bortkommen bland alla katoliker, men Carolin tyckte det var avslappnat och ganska mysigt. Lite kul att vi fick så olika uppfattningar. Men jag vet inte alls hur gudstjänsterna i Tyskland är, de kanske är superseriösa jämfört med Sveriges? Jaja, jag lär inte konvertera till katolicismen i alla fall. Precis innanför dörren i kyrkan fanns där vatten som alla doppade händerna i och gjorde ett sånt där kors framför ansiktet, och vid alla bänkar fanns vad jag trodde var ett fotstöd, men det visade sig att på den skulle man ju knäböja när man bad. Ja, jag kände mig som sagt ganska bortkommen..! Niall läste sin lilla vers i alla fall och det gick bra, han var stolt som en tupp efteråt!
 
 
Vi åt lunch hemma hos kusinerna innan Paul och Katie åkte till Cork för att handla julklappar och jag tog med barnen till badhuset. Där möttes vi av en stor lapp där det stod att vattnet i poolen var kallare än vanligt, jippie... Jag som hade börjat känna mig lite småsnuvig var inte överlycklig, och vattnet var faktiskt kallt. Så länge vi simmade runt så var det lugnt, men så fort vi gick upp blev det svinkallt. Omklädningsrummet var också kallt av någon anledning, så det blev till att byta om kvickt som attan. Kände direkt när vi kom ut att förkylningen var på gång, men ignorerade det. Det var lite tidigt att äta middag, så barnen lyckades locka med mig in i leksaksaffären i Mallow så där inne gick vi länge och väl! Middag på ett smockfullt McDonald's, smakade Twisty fries för första gången och de var ju galet goda!! Håller tummarna för att de kommer till McDonald's i Sverige också. Varsin McFlurry i bilen på vägen hem och sedan kollade vi på en film innan det var läggdags. Paul och Katie var hemma vid halv nio, de hade hittat alla julkappar så de var nöjda! Jag kände mig fortfarande lite halvdålig och var trött, så jag bestämde mig för att gå och lägga mig riktigt tidigt. Katie hade planerat att åka till Dublin med sin mamma idag, men det blev inställt så jag fick en oväntad sovmorgon, det klagar man ju inte på! Somnade vid tiotiden ungefär, och vaknade vid elva av att jag frös fruktansvärt mycket, tänderna skallrade haha. Sov i pyjamas, fleecetröja, stickade strumpor, täcke, två filtar och värmegrejen igång. Galet! Vad mer kunde jag göra liksom. Låg och frös en stund innan jag kom på den briljanta idéen att hämta min mössa och mina vantar. Sagt och gjort, jag kröp ner igen påklädd som om jag sov utomhus. Huttrade en stund till men somnade till slut, och vaknade såklart mitt i natten av att jag var fruktansvärt varm istället haha. Slängde av mössan och vantarna och vaknade kvart över nio av att Katie knackade på min dörr och frågade var Nialls slips var någonstans. Nästan tolv timmar sov jag, och det behövdes nog! Tror faktiskt att mössan och vantarna hade effekt också, förväntade mig att vakna dunderförkyld men jag mår faktiskt helt ok. Lite snuvig och rivig i halsen bara men inte farligt alls. Peppar peppar ta i trä!
 
Idag har vi inte gjort något speciellt på eftermiddagen, vi bakade kakor och sedan ville barnen spela wii, de hade lånat ett nytt spel av kusinerna så de ville så gärna testa det. De spelade tillsammans och höll sig sams hela tiden, kors i taket!!
 
Nu är klockan kvart i nio och jag tänkte faktiskt gå och lägga mig tidigt idag också, det är så skönt att vakna utvilad. Hoppas bara att jag slipper hämta mössan i natt!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Ha ha ,kan se dig i mössa och vantar !

2012-11-28 @ 18:47:22
Postat av: Sandra - Au Pair i Irland

Haha, det där med att sova helt påklädd - det känner jag mycket väl till!

2012-11-28 @ 22:18:01
URL: http://sanndrasjobergs.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu