Berg- och dalbana

Den senaste tiden har jag börjat känna mig rastlös här, och lite uttråkad mellan varven. Lite lagom hemlängtan på det, funderingar inför framtiden, jobbansökningar, lägenhetsköer och jag vet inte allt. Jag tror i alla fall att jag börjar känna mig ganska "klar" med au pair livet, i alla fall här. Tanken har slagit mig att jag kanske skulle åka iväg som au pair igen om ett tag, fast någon annanstans... Nya Zeeland kanske? Australien? Frankrike? Island? Spanien? Innan jag åkte hit var jag faktiskt inte speciellt intresserad av att resa, men nu vill jag se mer! (Helst med båt...) Samtidigt är jag väldigt sugen på att börja jobba "på riktigt", skaffa lägenhet och allt sånt. Och jag är fortfarande inne på att plugga också, inredningsarkitekt i Stockholm, Köpenhamn och Dublin finns fortfarande med på kartan. Blomsterskolan i Oxie hade inte heller varit helt fel... Jag vet väl inte vad jag vill helt enkelt.
 
Idag är det 51 dagar kvar tills jag åker hem. 51 dagar, det är nästan ingenting. Det är klart att jag vill åka hem och ser fram emot det, men det var nog inte förrän ett par dagar sedan som jag på riktigt insåg att jag måste lämna Irland för att kunna komma hem. Tyvärr går det ju inte att vara på två ställen samtidigt... Jag ångrar inte att jag valde att åka hem till jul istället för att stanna längre. Men det kommer ganska snart att komma en sista shoppingrunda i Cork, en sista engelsklektion, en sista au pair frukost, en sista morgon att lämna barnen i skolan, en sista roadtrip med au pairerna, en sista kväll att somna i det här rummet. Och tiden går fort, läskigt fort...
 
Min resväska packad och klar den 12 april, kvällen innan jag åkte. Det känns som om det var igår, men ändå väldigt längesen!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu