Ännu mer shopping...

Och därmed är det shopping-stopp för ett tag framöver! Kan ju inte spendera alla mina pengar på shopping... Idag var det tänkt att jag och Carolin skulle åka till Midleton för att se den lilla stan och besöka Jameson destilleriet, men Carolin blev sjuk så vi fick ställa in resan. Jag bestämde mig hastigt och lustigt för att ta en tur till Cork, det var ju liksom FEM hela dagar sedan jag var där och shoppade sist..! Tog bussen vid halv två, var i Cork ca en timme och sedan åkte jag hem igen. Effektiv shopping!
 


Jag köpte äntligen en orkidé! Vi får väl se hur länge den överlever...
 
 
Ni får stå ut med den fantastiskt dåliga bilden... En GAA-jersey i Corks färger köpte jag också, blir kul att spara som minne. Perfekt till St Patricks day dessutom! För er som inte vet vad GAA är så är det en förkortning av Gaelic Athletic Association och det är en organisation som marknadsför och organiserar främst irländsk sport, men också traditionell dans, musik och det irländska språket. I stort sett varje liten håla har en egen GAA-klubb, Killavullens klubb hittar ni här. GAA är väldigt stort här och man kan säga nog att det är likvärdigt med våra fotbolls- och handbollsklubbar.
 
Idag har jag också berättat för familjen att jag har tänkt åka hem till jul. Åka hem och stanna hemma alltså. Väldigt skönt att ha det bestämt, även om jag nästan känner mig lite stressad... Jag har ungefär 16 veckor kvar här, och tiden går väldigt, väldigt fort... Det finns fortfarande många ställen jag vill se och många saker jag vill göra innan jag lämnar denna lilla ön.
När jag kommer hem igen är min plan att hitta ett jobb, spara alla pengar och sedan söka in till Griffith college i Dublin till hösten 2013. Om jag inte kommer in, eller om jag ångrar mig och inte vill gå där, så vet jag inte riktigt vad jag vill. Men en sak i taget..!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Fin blomma,ta väl hand om den !

2012-09-03 @ 19:02:53


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu