Picknick

Idag har solen visat sig här på ön och det var riktigt varmt fram på eftermiddagen. Härligt! September månad har det ju hunnit bli ändå... Det är inte klokt vad tiden går fort!
Jag förberedde picknick-lunch innan jag hämtade Róisín i skolan klockan två, vi promenerade hem och hade sällskap av grannens hund. Här går i stort sett alla hundar lösa, så grannens labrador följer med oss så fort vi går någonstans. Den andra grannens lilla terrier Alfie följer också med oss då och då, ibland båda två. I början av sommarlovet när barnen skulle på en sportaktivitet här i byn följde Alfie med oss hela vägen dit, stannade kvar vid fotbollsplanen hela dagen och vandrade sedan efter oss hem igen! Lite gulligt, men irriterande om man har tänkt ha picknick... Men vi hade vår picknick i trädgården idag så vi klarade oss! Wraps och frukt åt vi, barnen gillar verkligen wraps och det går så fort att göra! Jag brukar göra två sorter, en sort med ost, skinka (eller chorizo, barnens favorit!!), paprika och sallad, och en sort med ägg, majonnäs, sallad och gurka. Lite skum kombination kanske med ägg och gurka men jag skar tunna skivor så de inte skulle synas så mycket hihi.
 


Hästarna precis bakom huset, riktigt avkopplande att ha dom där faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Wraps e mums!

2012-09-08 @ 23:17:31


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu