Tillbaka i mina fina håla

Igår landade jag efter en något skakig flygtur på Dublin airport strax innan lunch, efter start skulle vi igenom en jetström och det var lite halvläskigt...  Sedan blåste det en hel del i Dublin och det var många plan som skulle landa, så vi fick cirkulera runt flygplatsen ett tag och sedan var det en ganska skakig landning på grund av blåsten. Jag blev dessutom grymt irriterad på en snubbe några rader bort som startade sin dator innan det var tillåtet efter start?! Så svårt kan det inte vara att vänta ett par minuter till... Det kanske är en petitess för vissa men jag som flygrädd tycker det är väldigt obehagligt när någon bara struntar i säkerhetsreglerna... Flygrädslan börjar däremot faktiskt bli bättre, skönt! Igår flög jag för femte gången på mindre än ett halvår, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig för ett år sedan! Är inte riktigt lika rädd nu som första gången... :)
 
Jag kan flyga, jag är inte rädd!
 
Jag sov ungefär 2,5-3 timmar natten innan jag skulle åka, så jag var lagom trött igår... På planet var jag så trött att ögonen gick i kors men jag kunde inte somna, irriterande! Däremot somnade jag på bussen från Dublin till Cork, sov i nästan tre timmar och missade ett samtal och ett sms från Paul som undrade om jag ville ha skjuts från Cork istället för att ta bussen, men jag såg det när jag vaknade och det var skönt att slippa åka buss en runda till. Det var dessutom vägarbeten på vägen som bussen skulle ha kört på, så det hade tagit en massa extra tid.
Var tillbaka i Killavullen vid femtiden och på kvällen åt vi middag hos barnens mormor, kycklig med potatis och ärtor, riktigt gott var det! Barnen hade varit hos sin mormor på eftermiddagen och det var så kul att träffa dem igen även om jag bara var borta i en vecka, Róisín kröp upp i mitt knä och sa "I missed you so much and I really really love you!" Då är det skönt att vara tillbaka =)
 

Kommentarer
Postat av: Vi här hemma!

Tycker du fixar flyget galant, man behöver ju inte tycka det e kul.
Härligt välkomnande från lilla Róisin :)

2012-09-28 @ 19:42:26


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu